Garantieregeling Dutch Sleep U heeft gekozen voor een Nederlands kwaliteitsproduct, waaraan u jarenlang veel plezier zult beleven. Elk Dutch Sleep product wordt met zorg gemaakt en nauwkeurig gecontroleerd, zodat u kunt genieten van een hoogstaand Hollands fabricaat product. Mochten zich desondanks problemen voordoen, dan kunt u onder voorwaarden een beroep doen op de garantieregeling. Garantieregeling: Dutch Sleep geeft de volgende garantie op haar producten: • 10 jaar garantie op frame en veerbreuk. • 3 jaar garantie op materiaal- en fabricagefouten op basis van jaarlijkse afschrijving van 1/3 deel van de aankoopwaarde op de volgende producten: - Dutch Sleep merkmatrassen en topmatrassen - Boxsprings - Lattenbodems • 2 jaar garantie op motoren en overige elektronica (m.u.v. batterijen, kabels, stekkers en lampjes). Indien motoren eigenhandig geopend zijn vervalt de garantie. N.B. Garantie op basis van afschrijving betekent dat de kosten van reparatie of vervanging in het eerste jaar volledig door Dutch Sleep vergoed worden en de navolgende jaren worden de vergoedingen telkens 1/3 deel (bij een 3-jarige garantie) vermindert. Voorwaarde voor garantie is dat onderhouds- en plaatsingsinstructies juist zijn gevolgd, en dat er sprake is van normaal huishoudelijk gebruik. Een hoofd/voetbord heeft een functie, maar u kunt er niet op/tegenaan zitten/staan! Normale slijtage en gebreken ontstaan door onoordeelkundig of ondoelmatig gebruik zijn van garantie uitgesloten. Indien Dutch Sleep producten in combinatie met niet-Dutch Sleep producten worden gebruikt kan dit, afhankelijk van het type klacht, leiden tot beperking in de garantieaanspraken. U kunt alleen aanspraak maken op de garantieregeling onder overlegging van de oorspronkelijke aankoop bon en dit garantiebewijs. De garantie is alleen geldig voor de eerste koper. Voor garantieaanspraken dient u zich altijd te wenden tot de Dutch Sleep dealer of het filiaal waar u uw Dutch Sleep product gekocht heeft. Een beroep op de garantie zal eerst door Dutch Sleep beoordeeld worden. Indien de klacht gegrond is zal Dutch Sleep het product kosteloos of tegen gereduceerde kosten (in geval van garantie op basis van afschrijving) repareren of, indien herstel onmogelijk is, vervangen. Mocht uw gekochte matras willen ruilen, worden €75,- euro omruil kosten berekend.
De garantie vervalt indien het product door personen gemonteerd of gedemonteerd wordt, die door Dutch Sleep als niet-gekwalificeerd worden aangemerkt.
Kwaliteitsafwijkingen
Bij het uitpakken van een matras en/of topper kan er mogelijk een geur worden waargenomen. Dit is kenmerkend voor het product, aangezien wol, katoen, lijm, latex, schuim of polyether een eigen geur hebben. Deze geur is onschadelijk en verdwijnt bij het luchten van het matras en/of topper de eerste weken.
Tijdens de eerste weken van normaal gebruik kan een lichte verzakking worden vastgesteld. Dit is de normale zetting van materialen. Het is tevens heel normaal dat de doorstik materialen in de matras en/of topperhoes door gebruik tot 65% van hun aanvangsdikte blijvend kunnen worden samengedrukt. Bovenstaande zaken vallen niet onder de garantie. Na 3 jaar bij normaal gebruik is een plaatselijk hoogteverlies tot 3 cm een normaal verschijnsel.
Pilling
De pilling op de tijk van een matras/topmatras valt niet binnen de garantie. Pilling is een waren typische eigenschap en daardoor een veelvoorkomend verschijnsel, geen slijtage. Pilling is het klitten van externe vezels (molton of hoeslaken) en pluizen van het matras en topmatras zelf. Wij adviseren daarom om een molton en hoeslaken altijd eerst te wassen voor gebruik. Door wrijving houden de vezels de externe vezels vast en wordt dit een bolletje dat vast lijkt te zitten. Gewone pilling kent dus altijd een externe bron. Factoren die de kans op pillen beïnvloeden zijn luchtvochtigheid en regelmatig draaien van de persoon op de topper en/of het matras. Pilling is makkelijk en veilig te verwijderen door een professionele pillingtondeuse.
Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen en wij wensen u een goede nachtrust.
Garantieregeling M line M line biedt voor matrassen een 100 dagen omruilgarantie. Indien het matras bij de koper niet aan de verwachting voldoet, kan hij of zij het matras binnen 100 dagen omruilen tegen een ander type M line matras. Om gebruik te maken van de eenmalige 100 dagen omruilgarantie kunt u contact met ons opnemen. Er worden €75,- omruil kosten door M line berekend. Lees hier meer over de garantieregeling van M line.
Bekijk hier het garantiecertificaat van M line:
Garantieregeling Pullman Pullman staat garant voor een goede kwaliteit en daarom geeft Pullman u een extra zekerheid met de Pullman garantiebepalingen. Mocht u onverhoopt een beroep moeten doen op deze garantie, dan wordt dit beoordeeld op naleving van de gebruiks- en onderhoudstips. Er worden €75,- omruil kosten door Pullman berekend. Lees hier meer over de garantievoorwaarden van Pullman.
Bekijk hier het garantiecertificaat van Pullman:
Comments