top of page

SERVICE

DUTCH DREAM SLAAPCOMFORT

5 jaar bescherming en service met IPROTEQT! 

Met onze Iproteqt service kunt u 5 jaar zorgeloos genieten van uw boxspring. Wilt u uw nieuwe boxspring goed beschermen tegen vlekken en vijf jaar lang gratis professionele hulp aan huis in het geval van vlekken en eventuele andere problemen? Kies dan voor de iProteqt service, u betaalt hier eenmalig 75 euro voor. U ontvangt een speciale iProteqt verzorgingsset waarmee u zelf snel en gemakkelijk uw nieuwe boxspring kunt beschermen en reinigen. Ontstaat er toch een vlek die u zelf niet kunt verwijderen, dan wordt de vlek de eerste vijf jaar kosteloos door een meubelspecialist bij u thuis professioneel verwijderd. 

Recycling van oude matrassen + recyclingbijdrage bij aanschaf (top)matras

 

Voor de recycling van oude matrassen voeren we vanaf 1 januari 2022 een bijdrage door. Als onderdeel van Matras Recycling Nederland (MRN) zetten wij ons in om kostbare materialen uit oude matrassen opnieuw te gebruiken. Hierdoor is de recyclingbijdrage van €3,15 landelijk verplicht bij aanschaf van een nieuw (top)matras. LET OP! Dit bekent NIET dat wij uw oude matras retour nemen! Meer informatie.

MRN-sticker-digitaal.jpg
Matras draaien

Bezorging
 
Wij nemen contact op voor het maken van een aflevermoment. Nadat wij een afspraak met u hebben gemaakt, gaan we ervan uit dat we u thuis aantreffen om de goederen in ontvangst te nemen. Bestellingen in Nederland leveren én monteren onze bezorgers alleen in overleg met onze planner.
 
Wij bezorgen in principe via de trap tot op de 2e verdieping, als er een lift aanwezig is en de artikelen in de lift passen, dan wordt er ook hoger bezorgd. Mocht uw situatie anders zijn, dan bespreken we dat graag.
 
De bezorgers rekenen wel op een vrije doorloop. Zorg dat de route of het trappengat vrij is en haal kwetsbare spullen, fotolijstjes en andere accessoires tijdelijk weg. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd. De ruimte waar het aangekochte artikel geïnstalleerd dient te worden, behoord leeg te zijn zodat installatie op een normale wijze kan plaats vinden.
 
De bezorgkosten bedragen €75,- euro. Wij monteren dan ook uw boxspring. Indien de aangeschafte goederen niet naar boven kunnen i.v.m. draai en/of afwijkende toegang en/of het hoofdbord/het bed moet aangepast worden, zitten daar extra onkosten aan verbonden vanaf €150,- euro.
 
Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen en wij wensen u een goede nachtrust.

Motor van elektrisch verstelbare boxspring stuk
 
Doet de motor van uw elektrisch verstelbare boxspring het onverhoopt niet meer? Hieronder vindt u een aantal tips om dit op te lossen. Let op! Maak zelf het motorhuis niet open, laat dit over aan bevoegd en vakkundig personeel. Hiermee vervalt namelijk het recht op garantie.

  1. Controleer of de stekker correct ingeplugd is en of er geen beschadigingen of breuken zijn aan de snoeren.

  2. Vervang de batterijen van uw afstandsbediening indien deze draadloos zijn.

  3. Om bijvoorbeeld tijdens een stroomstoring uw verstelbare gedeelte in de vlakke stand te zetten, zodat u kunt slapen, kunt u op de motor een knopje indrukken (zie foto). Dankzij de ingebouwde noodbatterij kunt u uw bed vlak zetten, nu kunt u in ieder geval slapen












     

  4. Het opnieuw koppelen van uw afstandsbediening met uw motor (connecten). Dit moet bijvoorbeeld na een stroomstoring of na vervanging van batterijen indien het niet meteen werkt. De beschrijving van het koppelen vindt u hier. Daar ziet u ook een filmpje met instructie.
     

Hebben bovenstaande tips niet geholpen? Neem dan contact met ons op!

Is uw matras aan vervanging toe?

Wanneer uw boxspring nog in goede staat is, maar uw matrassen aan vervanging toe zijn,
kunt u bij ons nieuwe matraskernen laten plaatsen. Dit is echter alleen mogelijk wanneer
uw matrashoezen een rits hebben.
Zo heeft u binnen 1 dag een fris en heerlijk nieuw matras zonder het verlies van
de uitstraling van uw bed. Wilt u dit ook? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Onderhouds- en gebruiksinstructies
 
U beleeft langer plezier van uw matras en topmatras als u deze regelmatig keert. In de eerste maanden van gebruik adviseren wij het matras elke vier weken te keren (afwisselend in de lengte en in de breedterichting). Na de eerste 3 maanden is 1x per acht weken keren voldoende.
M.u.v. lazyfoam/traagschuim matrassen: deze mogen uitsluitend gedraaid worden van Hoofd- Voet eind. NIET boven-onderkant. Dit zijn richtlijnen. VAKER mag!


Uw topmatras kan na gebruik een lichte afdruk van uw lichaamsvorm vertonen. Dit is een normale zetting van de afdeklagen.  Door regelmatig keren in alle richtingen worden de de afdeklagen gelijkmatig gestabiliseerd. Lucht uw matras regelmatig (maar niet in de volle zon) en ventileer uw slaapkamer altijd goed ter voorkoming van schimmelvorming.
Maak gebruik van een goede matrasbeschermer (molton) en een goed ventilerende bedbodem. Wij adviseren u een toppermolton /hoeslaken te gebruiken volgens de voorschriften van de leverancier. Dit ter voorkoming van het uitscheuren van de hoeken, welke NIET onder garantie vallen!

Gebruiksaanwijzing draadloze afstandsbediening koppelen aan de motor:

Plaats de batterijen in de draadloze afstandsbediening, sluit de motor aan op de netstroom. Druk op de knoppen van de rug- en voet-bediening op de afstandsbediening gelijktijdig met de 'codeer/reset' knop op de motor. Koppeling van de draadloze afstandsbediening is gereed na het horen van twee keer een pieptoon. Nu is de handset gekoppeld aan de motor en klaar voor gebruik. Zie hier een video ter instructie.

Tips voor het schoonmaken van de stoffen van de boxspring 

Video 1: tips om vloeibare middelen te verwijderen

Video 2: tips om olieachtige vlekken te verwijderen

Video 3: tips om viezigheid te verwijderen

storing bed
Matras vervangen
vervangin matras
bediening koppelen
Dit kanaal komt er binnenkort aan!
Afbeelding1.png

Garantieregeling Dutch Sleep

 
U heeft gekozen voor een Nederlands kwaliteitsproduct, waaraan U jarenlang veel plezier zult beleven. Elk Dutch Sleep product wordt met zorg gemaakt en nauwkeurig gecontroleerd, zodat u kunt genieten van een hoogstaand Hollands fabricaat product.
Mochten zich desondanks problemen voordoen, dan kunt u onder voorwaarden een beroep doen op de garantieregeling. 
 
Garantieregeling: Dutch Sleep geeft de volgende garantie op haar producten:
•  10 jaar garantie op frame en veerbreuk.
•  3 jaar garantie op materiaal- en fabricagefouten op basis van jaarlijkse afschrijving van 1/3 deel van de aankoopwaarde op de volgende producten: 
   - Dutch Sleep merkmatrassen en topmatrassen 
   - Boxsprings 
   - Lattenbodems
•  2 jaar garantie op motoren en overige elektronica 
   (m.u.v. batterijen, kabels, stekkers en lampjes). 
   Indien motoren eigenhandig geopend zijn vervalt de garantie.
 
N.B. Garantie op basis van afschrijving betekent dat de kosten van reparatie of vervanging  in het eerste jaar volledig door Dutch Sleep vergoed worden en de navolgende jaren worden de vergoedingen telkens 1/3 deel (bij een 3-jarige garantie) vermindert. 

Voorwaarde voor garantie is dat onderhouds- en plaatsingsinstructies juist zijn gevolgd, en dat er sprake is van normaal huishoudelijk gebruik. (Een voetbord heeft een functie maar u kan er niet op zitten/staan!) Normale slijtage en gebreken ontstaan door onoordeelkundig of ondoelmatig gebruik zijn van garantie uitgesloten. Indien Dutch Sleep producten in combinatie met niet-Dutch Sleep producten worden gebruikt kan dit, afhankelijk van het type klacht, leiden tot beperking in de garantieaanspraken. 

U kunt alleen aanspraak maken op de garantieregeling onder overlegging van de oorspronkelijke aankoop bon en dit garantiebewijs. De garantie is alleen geldig voor de eerste koper. Voor garantieaanspraken dient u zich altijd te wenden tot de Dutch Sleep dealer of het filiaal waar u uw Dutch Sleep product gekocht heeft. Een beroep op de garantie zal door Dutch Sleep eerst beoordeeld worden. Indien de klacht gegrond is zal Dutch Sleep het product kosteloos of tegen gereduceerde kosten (in geval van garantie op basis van afschrijving) repareren of, indien herstel onmogelijk is, vervangen.
 
De kosten voor het retour nemen en verzenden komen (uitsluitend in Nederland m.u.v. de eilanden) voor rekening voor Dutch Sleep. De garantie vervalt indien het product door personen gemonteerd of gedemonteerd wordt, die door Dutch Sleep als niet-gekwalificeerd worden aangemerkt. 
 
 
Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen en wij wensen u een goede nachtrust.

 

Garantieregeling M line 

M line biedt voor M line matrassen 100 dagen omruilgarantie. Indien het matras bij de koper niet aan de verwachting voldoet, kan hij of zij het matras binnen 100 dagen omruilen tegen een ander type matras. Om gebruik te maken van de 100 dagen omruilgarantie kun je contact opnemen met ons. Er worden €75,- omruilkosten door M line berekend. Lees hier meer over de garantieregeling van M line

Garantieregeling Pullman

Pullman staat garant voor een goede kwaliteit en daarom geeft Pullman u een extra zekerheid met de Pullman garantiebepalingen. Mocht u onverhoopt een beroep moeten doen op deze garantie, dan wordt dit beoordeeld op naleving van de gebruiks- en onderhoudstips. Lees hier meer over de garantievoorwaarden van Pullman.

bottom of page