5 tips om sneller in slaap te vallen!

Woelen, draaien, malen... iedereen kent dit gevoel en heeft hier wel eens last van. Of u nu heel moe bent of juist helemaal niet, slapen gaat niet altijd vanzelf. Wij hebben 5 tips voor u verzameld, die ervoor zorgen dat u sneller in slaap valt!

 

1. Een te koud of een te warm bed is de nummer 1 wakker-lig-reden van Nederland. Wat kunt u hieraan doen? Kies een juist dekbed. De een heeft het snel te warm de ander te koud. Kies voor een vierseizoenendekbed, zodat u voor elk seizoen een gepast dekbed hebt. Heeft u het heel warm? Steek uw blote voet uit om sneller af te koelen.

2. Ligt u te piekeren in bed? Maak een lijst van alle dingen waar u zich op dit moment druk over maakt, dan zult u merken dat uw zorgen langzaam van uw schouders afglijden.

3. Last van een snurkende partner? Of houden uw buren weer een feestje? Niets is zo irritant als geluid in uw slaapkamer wanneer u in slaap probeert te vallen. Oordoppen bieden de uitkomst!

4. Om totaal tot rust te komen is het beter als u alle elektronica om u heen uitschakelt. Zet uw telefoon en de tv een uur voordat u gaat slapen al uit, het blauwe licht zorgt er namelijk voor dat u wakker blijft. Het onderdrukt de melatonine afscheiding, melatonine is een stof die ons slaperig maakt.

5. U valt niet sneller in slaap als u elk uur voorbij ziet komen, dit veroorzaakt juist meer stress. Verstop uw wekker, er is meer dan alleen de duur van uw slaap. De kwaliteit (diepte) van uw slaap bepaalt namelijk ook hoe uitgerust u wakker wordt.

6. Misschien wel het allerbelangrijkst, zorg voor een goed matras, bodem en kussen. Kies het bed dat perfect past bij uw slaaphouding. Als buikslaper heeft u een ander kussen nodig dan een zijslaper. De juiste combinatie van uw matras, bodem en kussen zorgen ervoor dat u perfect slaapt.

 

Valt u ook slecht in slaap? Wij kunnen u adviseren over het juiste bed, kussen en dekbed! Kom snel langs in een van onze winkels.

01-5 tips om sneller in slaap te vallen 01-5 tips om sneller in slaap te vallen